Sydney & New Years Eve

4 januari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

HAPPY NEW YEAR! De beste wensen voor jullie aaaallemaal. Dit wordt onze eerste blog vanuit Nieuw Zeeland, maar eerst vertellen wij nog onze avonturen van Sydney.

Zoals we hadden verteld was de eerste avond in Sydney geen succes, maar gelukkig konden wij dit allemaal weer vergeten nadat wij in ons nieuwe hostel aankwamen. Wij hadden een luxe 4-persoonskamer met eigen badkamer. Het dakterras was super, met waanzinnig uitzicht op de Opera House en de Harbour Bridge.

De eerste dag hebben wij een rondje gelopen door de stad, en zijn daarna heerlijk uiteten geweest bij Jamie Olivers Italian restaurant (verlaat kerstdiner). Hier hebben wij genoten van een heerlijke 3 gangen menu met een wijntje. Het afrekenen gaat hier anders dan in Nederland. Bij het pinnen moet je apart de fooi intypen op het pinapparaat. Wij wilden er een mooi rond bedrag van maken, dus Femke wilde een fooi geven maar wist niet hoe het apparaat werkte. Toen het bonnetje eruit kwam, zag zij dat we $0,01 fooi hadden gegeven. Bedankt Jamie Oliver, wij hebben genoten!

Op de 28e hebben wij 's morgens lekker koffie gedronken met Maryse, die wij vanuit Nederland kennen en nu ook in Sydney zat. Zij zei ons naar Mrs Macquaries point te gaan, omdat je vanaf daar supergoed uitzicht heb op de Opera House en de Harbour Bridge, dus hebben wij dit natuurlijk meteen gedaan. En inderdaad, het was super mooi uitzicht!

De andere dagen hebben wij heel veel gelopen in Sydney, aangezien wij eigenlijk nooit het openbaar vervoer pakken hebben wij denk ik wel tientallen kilometers gelopen. Van de Opera House, tot de botanische tuinen, tot de Darling Harbour en de grote winkelstraten. Ook zijn wij op de 30e met Remco naar het casino geweest, want wij wilden best nog even de jackpot winnen voor 2017. Helaas niks gewonnen, maar wel een gezellige avond gehad.

En dan was eindelijk de dag, 31 December 2016. De dag waarop wij een NYE rooftop party hadden waar wij al een jaar naar uit hadden gekeken. Vanaf 18u konden wij het dak op, werden feestlijk ontvangen met een Hawaii-bloemenketting. Met heeeel veel hapjes, drankjes en dansjes kwamen wij deze avond door tot 12u. De meeste mensen stonden vanaf 's morgens vroeg al in de stad klaar voor een goed plekje, maar wij konden gewoon om 23.55u nog een drankje halen om vervolgens het beste plekje van het dak te krijgen. En toen was het aftellen, en het spektakel begon! 15 minuten lang genoten van sierlijk vuurwerk met dit prachtige uitzicht. Een avond om nooit te vergeten, met heel veel kippenvelmomentjes! Hierna nog een rondje door de stad gelopen, even onze ouders een gelukkig nieuwjaar gewenst en hierna lekker ons bed ingekropen.

De volgende ochtend stond onze nieuwjaarsduik op de planning. Vanuit de facebookpagina Dutchies in Australia was een event gestart om met alle dutchies die in Sydney zaten een nieuwjaarsduik te doen op Bondi Beach. Met een grote groep (lees 300!!) verzameld op het strand, om eerst een groepsfoto te maken en uit volle borst het wilhelmus te zingen. Ook dit was een kippenvel momentje. Vervolgens zijn we gaan aftellen, en zijn met deze hele groep richting de zee gerend over alle mensen die er nog lagen, en over tassen en handdoeken. De kleine kindjes werden de zee uit getilt zodat wij ze niet omver renden. Een goed begin van 2017!

De laatste avond in Sydney hebben voor de laatste keer in Australie onze backpack ingepakt. De kamer leek wel alsof er een bom ontploft was, maar ja.. zo zijn wij nou eenmaal. :)

De volgende ochtend, 3 januari, hebben wij nog even de souvenirwinkel bezocht, en zijn hierna opgehaald door de shuttle die ons naar het vliegveld bracht. In de avond was het dan echt tijd om naar Nieuw Zeeland te vliegen, waar wij onwijs veel zin in hadden!

Ondertussen zitten wij alweer 2 dagen in Nieuw Zeeland. Maar hierover meer in onze volgende blog.

Er komen nieuwe foto's op van Sydney, NYE en een filmpje van de nieuwjaarsduik en het vuurwerk. Enjoy!

Kusjes van de kiwi's Jut en Jul

1. Arjan Quartel:
    4 januari 2017
    Wat ontzettend leuk dit te lezen lieve meiden !
    Ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal !

Veel groeten uit Scheveningen, Arjan & Arjan XX
  2. Annemarie:
    4 januari 2017
    Weer een leuk verhaal meiden, ben benieuwd straks in Nieuw-Zeeland, groetjes vanuit de albert heijn xx
  3. Ron:
    4 januari 2017
    Ik kan mij voorstellen dat jullie kippenvel momenten hadden bij het vuurwerk. Wij keken live mee en op internet was het al erg indrukwekkend. Geweldig dat jullie dit hebben meegemaakt.
    We zagen jullie ook staan op het strand bij het zingen van het Wilhelmus. Leuk. Maar waarom stond Femke weer achter zo'n lange vent ;)
    Geniet ervan meiden. Jullie hebben nog een paar prachtige tours in het vooruitzicht. Hou ons op de hoogte met foto's en filmpjes. Dikke kus.
  4. Bep:
    5 januari 2017
    Wat hebben jullie weer veel mooie dingen mee gemaakt om nooit meer te vergeten.Wij hebben weer genoten wij kijken weer uit naar jullie volgende verhaal.meiden.liefs.....
  5. Sanne Lubbers:
    5 januari 2017
    Mooi verhaal meiden! Wat een belevenis en wat een begin van 2017! Veel plezier in Nieuw Zeeland! Liefs Sanne, GJ en Anneli
  6. Gon:
    6 januari 2017
    Leuk verhaal, meisjes Mooi om allemaal mee te maken.. Have fun... liefs uit Sittard