BALI

16 december 2016 - Melbourne, Australië

Heee Dutchies,

Onze laatste blog is alweer een lange tijd geleden, in de tussentijd zijn we alweer wat vlieguren verder.

Zoals de meeste wel op facebook hebben gezien hebben wij de afgelopen 2 weken doorgebracht op Bali. Ook dit stond natuurlijk niet op de planning, maar we waren Maleisie zat. We weten het, op ons vorige blog schreven wij dat we gewend waren in Maleisie, dit was een leugen! 30 november werden wij wakker en zei Femke dat ze klaar was met Maleisie, Sascha gaf haar groot gelijk en wilde ook weg. Een paar uur later hadden wij vliegtickets geboekt en zouden wij op 1 december naar Bali vliegen. Wat waren wij blij. Het voelde als een vervroegde vrijlating uit Maleisie. Maar onze laatste dag hebben wij een oud vissersdorpje bezocht en hebben wij de streetart in George Town gezien. In George Town zijn muurtekeningen door de stad gemaakt, waarbij het lijkt dat jij ook deel uitnaakt van de tekening (zie foto's)

De nacht van 1 op 2 december kwamen wij aan op het vliegveld van Denpasar. En hoe; 20 taxichauffeurs kwamen op ons af en smeekte of wij bij hun in de taxi wilde. Cheap price only for you my darling!! We hadden al een taxi besteld, maar ze bleven door zeuren. Wij waren moe en werden helemaal boos toen ze ons het liefst ook nog mee wilde trekken naar hun taxi. Wij weten niet wat wij allemaal voor (Nederlandse) scheldwoorden hebben gebruikt, maar ze waren onder de indruk dat 2 kleine meisjes zo hard kunnen schreeuwen. Eindelijk een taxi gevonden die ons naar ons hostel bracht. Een hostel die 24/7 gratis pannenkoek had, heerlijk. Maar na een week konden wij geen pannenkoeken meer zien.

De eerste paar dagen hebben wij lekker genoten van de zon en lekker relaxed bij het zwembad. Paar dagen later hebben wij een tour geboekt naar Ubud. We werden smorgens om 7 uur opgehaald en zijn doorgereden naar een restaurant waar wij een ontbijt kregen met uitzicht op Mount Batur. Na het ontbijt zijn wij naar de koffieplantage gereden waar wij een rondleiding hebben gehad en verschillende koffie en thee hebben geprobeerd. Hierna hebben we de mountainbikes opgehaald en zijn wij 3 uur lang door de rijstvelden gereden. Ook hebben we nog een oud Balinees dorpje bezocht en mochten wij bij de families hun kleine huisjes bekijken. Hier kwamen wij een oud vrouwtje tegen, hard aan het werk met het plukken van riet voor het vuur, zodat ze kan koken. Raar om zo'n dorpje in het echt te zien. Dan beseffen wij pas echt hoe goed wij het in Nederland hebben. De tour hebben we afgesloten met een lunch.

In de ochtend hebben wij een surflesje genomen op het strand van Kuta. Wat is dit moeilijk, maar zeker een ervaring rijker, want wie kan nou zeggen dat hij/zij gesurfd heeft in Kuta. In de middag zijn wij naar Seminyak gelopen wat ongeveer 1 uurtje lopen is vanaf Kuta. Hier hebben wij winkeltjes bekeken en zijn daarna gaan chillen met een biertje bij een hippe strandtent tussen de gekleurde parasols en zitzakken.
De laatste dagen hebben wij niet meer heel veel gedaan en de avonden waren wij vaak te vinden in Skygarden. Skygarden is een club met 4 etages en op elke etage een podium met dj. Voor €10 heb je entree en van 21:00-23:00 uur gratis drank. Hier konden wij ons best goed vermaken HAHA (sorry voor de dronken berichten en skypegesprekken pap en mam)

13 december zijn wij vertrokken vanuit Denpasar richting Kuala Lumpur, ja we weten het, het is niet richting Australie. Maar wij zijn dom. In Kuala Lumpur hadden wij een overstap van 8 uur, hierna zijn wij doorgevlogen naar Sydney waar wij een overstap hadden van 10 uur. Hierna moesten wij nog 1,5 uur vliegen. Eerst moesten wij nog door de security en werden wij er tussenuit gepikt voor de border security (ook wel bekend van de TV) aan ons werd gevraagd of wij in afgelopen 30 dagen een hike of jungletrekking hebben gemaakt. Als wij dit gedaan hadden moest onze tas volledig gecontroleerd worden. Hier hadden wij geen zin in, dus zeiden wij volmondig met een pokerface nee. En zo werd ons alvast een fijne kerst gewenst en mochten wij doorlopen. 15 december zijn wij na 40 uur onderweg te zijn geweest zonder slapen aangekomen in Melbourne, Australie. Aangekomen in ons hostel mochten wij nog niet inchecken en moesten wij nog 3 uur wachten totdat wij een bed hadden.
Deze tijd hebben wij doorgebracht in de supermarkt, want die hadden wij enorm gemist! Om 1 uur mochten wij eindelijk inchecken en zijn wij lekker ons bedje ingekropen. En 3 uur later hebben wij heerlijk zelf gekookt spinazie met pasta en hebben wij een rondje door de stad gelopen. Hierna snel ons bed ingekropen en heerlijk 15 uur geslapen.

Vandaag werden wij dus om 12 uur wakker en hebben wij ontbeten met griekse yoghurt. Hierna hebben wij een rondje door Melbourne opzoek naar een kapper. Dat was nodig, Sascha haar haar was te lang geworden en Femke haar haarpunten waren groen door het chloor geworden. Onderweg liepen wij langs een tattooshop en besloten wij onze kangaroo tattoo te zetten als aandenken aan deze reis. Hierna met een nieuw kapsel en een tattoo naar de supermarkt gelopen en een lekker appeltje uitgekozen, zoals wij elke dag doen en 1 maand hebben moeten missen.

Morgen gaan wij naar St. Kilda en gaan meeten met een vriendin die wij tijdens onze reis hebben leren kennen en nu in Melbourne woont.

Foto's staan bij foto's
Sorry dat we lang geen blog geschreven hadden, maar wij waren erg aan het genieten van onze Bali vakantie in onze vakantie.

Cheers vanuit Australie
Dikke kus van Jut en Jul

1. Sissi:
    16 december 2016
    Back in Aussie, gestart met de laatste weken 'Down Under'. Genieten jullie maar weer lekker van jullie eigen maaltijdjes en appeltjes! En niet te vergeten de mooie dingen die jullie in deze laatste weken nog gaan zien en doen.
    Toffe tattoo hoor! Mooi aandenken aan deze mooie reis! Liefs X
  2. Annemarie:
    16 december 2016
    Hoi meiden, heerlijk voor jullie om weer in Australië te zijn, je eigen boodschappen weer te kunnen doen en lekker genieten in melbourne. Mooie tatoeage, nu er nog 1 van een koala (grapje). Veel plezier nog xxx
  3. Ank en Ab Quartel:
    Lieve Jut en Jul.
    Fijn dat jullie weer in Australie zijn. Beetje thuiskomen zeker? Wij vonden jullie reisverhaal vanuit Maleisie wel spannend ( in de jungle tussen de olifantendrollen) En nu nog heerlijke weken in Australie. Geniet ervan! Fijne Kerstdagen en een Prachtig Oud Jaar in Sydney. Liefs van ons
  4. Jan rongen:
    16 december 2016
    Lekker meiden die olifantendrollen ,je schijnt ze te kunnen eten???
    Wat een verhaal weer, jullie genieten er wel van zeg. Gaaf die tattoo.
    Groetjes Jan ,Mick, Daniella en Angelina
  5. Gon:
    Gewoon verder genieten...
  6. Stèfanie:
    16 december 2016
    Met smart gewacht op jullie volgende reisverslag! Blijft leuk om te lezen!
    Have fun down under!!! En mochten jullie in Melbourne nog must see's / must do's and don'ts hebben, let me know! Misschien tot snel ;)
  7. Theo en Tony de Graaf:
    17 december 2016
    Goed om weer wat van jullie te horen.
    Leuke foto's en wat een leuke tatoe.
    Fijne kerstdagen en een geweldig oudejaarsavond in Sydney .
  8. L Waasdorp:
    18 december 2016
    Lieve Jut en Jul, mooi verhaal weer! Nog een klein weekje en jullie gaan kerst en oudjaar vieren in een ver land! Te gek! Nog fijne weken in Australie!