Airlie Beach & Ride to Paradise

28 oktober 2016 - Whitsunday Island, Australië

Hey dutchies!

Daar zijn we weer. Na 8 nachten in Airlie Beach en 2 nachten op de whitsundays zijn we weer klaar om deze geweldige tijd met jullie te delen. Sinds vorige week dinsdag zijn wij in Airlie beach. De avond begonnen wij met een ladiesnight met alle dutchies die wij vanaf Cairns hebben ontmoet. Een goed begin van een week in Airlie. De dagen hierna hebben wij eigenlijk niet heel veel gedaan. We hebben elke dag heerlijk rustig aan gedaan, af en toe bij de lagoon of bij het zwembad hangen, lekker met z'n alle koken 's avonds en dan weer klaarmaken om een avondje te stappen met de hele groep.

Dinsdag 25 oktober was Sascha dan eindelijk jarig. Om dit te vieren zijn wij naar de Down Under bar geweest, en om 12 uur hebben wij met z'n alle geproost. Aangezien we om 5 uur 's morgens alweer op moesten om te gaan Skydiven, zijn wij "maar" tot 1 uur gebleven. Na 4 uurtjes slaap ging alweer de wekker.. Tijd om te gaan skydiven! Sascha was behoorlijk zenuwachtig, en Femke had haar verstand al op nul gezet. Wij naar de keuken om nog even een ontbijtje te eten voordat we uit het vliegtuig sprongen, maar helaas. De keuken was nog dicht. Dus dan maar naar de McDonalds om een lekkere tosti en bananenbrood te halen.

Om 6 uur stonden wij klaar bij de skydive, alle papieren nog tekenen en instructievideo gekeken. En toen met het busje naar het vliegveld gereden. Eenmaal daar aangekomen zag Femke in welk vliegtuigje we moesten, en vond dit hele gebeuren niet meer grappig. Zij snapte niet waarom zij zich heeft laten overhalen, en kon hier niet meer om lachen. Pakken hadden wij aan, tot Sascha niet meer wist waar Femke was. Even gevraagd aan een andere nederlandse jongen, en die vertelde dat Femke al het vliegtuig in was gestapt, zodat Femke niet als eerste maar als laatste het vliegtuig uit moest springen. Dus Sascha mocht als eerste springen.. Ongeveer 15 minuutjes in het vliegtuigje gezeten, de instucteur vertelde Sascha even over het randje naar beneden te kijken, en dan met de benen naar buiten voorbereiden om te gaan springen. Dus Sascha over het randje kijken, benen naar buiten, een voor zij het wist sprong zij al uit het vliegtuig. Femke zag hoe snel ze allemaal achter elkaar gingen, en vond het helemaal niet meer leuk. De sprong was ge-wel-dig. De eerste 2/3 seconde voel je een vreselijk gevoel in je hele lichaam, maar als dat gevoel dan weg is krijg je een mega kick adrenaline door je lichaam en geniet je van elke seconde in de lucht. Achteraf riep Femke zelfs: Ik zou nog wel een keer willen, en dan veel hoger!! Dus ja, dit was echt een bizar mooie ervaring! Hierna weer terug naar het hostel om nog even 2 uurtjes bij te slapen. Femke trakteerde Sas op een heerlijke lunch: een mega biefstuk met pepersaus/wijnsaus, patatjes en een grote cola. Wij waren heel erg toe aan een stuk vlees, dus binnen no-time was deze ook op. In de avond was het weer eens ladiesnight, dus free drinks! Avondje bij Beaches bar gezeten om weer een beetje optijd te gaan slapen.

Woensdag 26 oktober was eindelijk de dag waar we al heeeel lang op aan het wachten waren. De tour Ride to Paradise. Deze tour duurt 3 dagen/2 nachten. Hierbij ga je met een boot naar een onbewoond eiland, en slaap je in een mega resort. Dit resort is 30 jaar geleden gebouwd voor een tv-programma, en is daarna van een miljonair geweest. Nu wordt dit resort alleen voor deze tour gebruikt, en de eigenaar komt een keer per jaar nog even een maandje op vakantie met z'n kinderen. Aangezien wij op een snelle boot zaten, kregen we een waterdichte tas waar je het mee moest doen. Alleen deze tas met spullen mocht je mee. Het was best een grote tas nog, dus wij hadden flink wat spullen erin gestopt. Niet wetende dat wij eerst nog 15 minuten naar de boot moesten lopen.. In de bloedhitte op onze slippers naar de boot gelopen. Ook al was het uitzicht onderweg prachtig, wij konden hier echt even niet van genieten door de zware tas haha.

Met de boot naar ons resort gevaren, en wat een resort! Het leek op winnaars-eiland van expeditie robinson. Een groot stuk land, met een mega huis erop, en allemaal schattige hutjes waar wij dus in sliepen. We kregen meteen tijd voor onszelf, tijd om het terrein te verkennen. Het resort had hutjes met baden erin, een groot zwembad, jacuzzi, tennisbaan, pingpong-tafels en nog veel meer. Wij vonden het tijd om heerlijk te relaxen in het bad, zeegeluid op de achtergrond, midden in de natuur op een onbewoond eiland. Maar helaas, er was precies die dag een horselplaag.. Dus wij zaten helemaal niet relaxt in bad, maar waren continue met onze slippers alle horsels aan het vermoorden. Na een kwartier toch maar eruit gegaan om midden in de natuur te douchen. Super om een keer mee te maken.

Wij zaten all-inclusive dus elke avond werd het gekookt, 's morgens staat er een heerlijk ontbijtje klaar, en tussendoor heerlijke snacks. Dus in de avond zaten wij te genieten van een lekkere aardappelpuree met spekjes, voor Sascha 2 lekkere worsten en voor Femke een lekker visje, en kregen wij nog een superlekkere apfelstrudel met vanillesaus achteraf. Tijdens het eten zei Jayjay (de tourguide) dat we na het eten met Steve (andere tourguide) het bos in gingen, om wilde slangen, spinnen, kikkers en andere enge beesten te spotten. Na de grote slangen en krokodil kunnen wij dit ook wel aan, dus zeker dat wij meegingen! Wel met onze capuchon volledig over ons hoofd heen getrokken en een hele grote zaklamp in onze handen.. Maar we hebben het wel gedaan! Onderweg kwamen we een wolfspin tegen, van ongeveer 15x15cm, met van die vieze harige poten.. Niet ons ding, zat hij ook nog eens achter ons huisje.. wat zouden wij lekker gaan slapen vannacht...... En aan het einde kwamen we een babyslang tegen, super cute. De avond hebben wij afgesloten met een kampvuur en marshmellows. Toen wij omhoog keken, zagen wij zooooooo veel sterren.. Dus wij hebben de hele avond naar boven gekeken en vallende sterren gekeken. We hebben nog nooit zoveel sterren aan de hemel gezien!

De volgende ochtend moesten wij om 7 uur aan het ontbijt zitten, om 8 uur vertrokken wij weer met de boot naar Whitehaven Beach. Het mooiste strand van de hele wereld, niks over gelogen. Het strand is witter dan wit, de zee is blauwer dan blauw. Hoe het zand zo wit en zacht kan zijn is een lang verhaal, heel erg interessant. Maar dat mag je zelf even opzoeken op internet haha. Na een tijd genieten op dit mooie strand, niet beseffend hoe mooi het is, bracht Jayjay ons ook nog naar een secret beach. Door de bushbush kwamen wij uit op een klein, maar ontzettend mooi strand. Zo secret was het niet, want er kwamen helaas nog veel meer mensen.. Maar mooi was het zeker! Doorgelopen met de groep naar lookout point over whitehaven beach. Beseffen doen wij nog steeds niet, dat wij daar zijn geweest. Het is zo ongeloofwaardig mooi.. Dit moment hadden wij graag gedeeld met onze ouders.. Maar dat gaan wij ooit nog wel doen! :)

Na een aantal uurtjes op dit mooie strand kregen wij een lekkere lunch op de boot, met uitzicht op allemaal schildpadden die af en toe even boven kwamen om lucht te happen. Na de lunch zijn we doorgevaren naar Mantaray bay om een uurtje te snorkelen. Het koraal was niet heel mooi, maar er waren enorm veel vissen. Grote, kleine, alle kleuren van de regenboog. Je zwom letterlijk tussen een groep met vissen, heel gaaf!

Na het snorkelen zijn we teruggegaan naar het resort om nog even een paar uurtjes te genieten. Iedereen was doodmoe, en heeft even een powernap gedaan. In de avond na het eten was een poolparty, leuk dachten wij! Na het eten ons handdoekje gepakt om lekker in de jacuzzi te gaan. Wij helden in het donker naar het zwembad lopen.. hierbij moet je een stuk over het gras, waar je dus niks ziet in het donker. Door alle spinnen en slangen waren wij best wel bang dus zij snel erheen gerend, met heel veel gillen. Stond er ook nog iemand van de crew in het bos: SNAKE BEHIND YOU! Ons kon je opvegen... Bij het zwembad was nog niemand dus wilden wij nog even terug om wat drinken te pakken en moesten wij dus weer terug over ditzelfde gras.. Ons verstand op nul gezet, tot Femke dus de 4 mannen van de crew zag lopen zonder zaklamp. Femke is snel teruggerend naar het zwembad, en Sascha stond verstijft in het donker.. Toch ook maar gillend teruggerend en snel de wc in gegaan. Eenmaal de deur dicht, zagen wij boven de deur een mega spin zitten.. Dus konden wij ook niet meer door de deur eruit: want wat als deze op ons hoofd zou vallen? Volledig in paniek, als 2 gillende keukenmeiden stonden we daar.. Toch maar uit de wc gerend tot we de crew weer zagen. Zij reageerden met: Only 2 girls? I thought there were a lot more girls screaming! Nope.. alleen wij waren dat! De rest van de groep kwam ook naar de pool, en hebben met z'n alle beerpong gespeeld, en lekker in de jacuzzi gezeten en vallende sterren gekeken. Wij waren best moe, dus zijn optijd gaan slapen (maar eerst nog even de kamer checken op beesten..).

Vanmorgen was helaas alweer de laatste dag op dit prachtige eiland. Nog heerlijk ontbeten met z'n alle, om vervolgens weer vroeg de boot naar Langford Island te gaan. Dit wordt ook wel turtle-island genoemd. Wetsuit weer aan, snorkels op en klaar om de schildpadden te zien. Na 30 minuten volledig uitgeput, geen schildpad gezien dus wij zijn even op het reddingsbootje uit gaan rusten... Jayjay vertelde dat er 120% kans is om turtles te zien, dus wij hebben de moed niet opgegeven. Toen een meisje van de groep TURTLE riep zijn wij snel het water weer ingesprongen. En ja, daar waren ze eindelijk! Hele grote mooie schildpadden overal in het water.. Nog een uurtje in het water naar de schildpadden gekeken en geprobeerd goed op de foto te zetten (met succes!!!!). Na het snorkelen weer op de boot, teruggekeerd naar de haven van Airlie Beach.

Vanmiddag en vanavond zijn wij nog in Airlie beach. Vanavond is de afterparty van de tour en om 21u hebben wij de nachtbus naar Agnes water (Heel veel kangaroo's!!). Morgenochtend om 6.15u komen wij daar aan.

En ohja! Plans changed.. AGAIN! Wij hebben Maleisie geboekt: 17 november vliegen wij naar Kuala Lumpur, en gaan 4 weken backpacken door Maleisie. Hierna vliegen wij vanuit Sydney door naar Melbourne. Vanaf Melbourne wilden wij naar Canberra vliegen, maar vandeweek zaten wij in Backpackers World (waar we alle tours boeken) en zaten wij te kijken naar een tour Great Ocean Road. Deze tour is van Melbourne naar Adelaide. De GOR wilden wij heul graag doen, en zeiden: Adelaide ligt toch op de route naar Sydney dus laten we het maar gewoon doen! We zijn er nu toch. Meteen de tour geboekt en zullen deze van 21-23 december gaan doen. Op 26 december zullen wij vanuit Adelaide naar Sydney vliegen en nog een weekje in Sydney doorbrengen. Nadat wij de tour geboekt hadden, keken wij even hoe lang de GOR is, en kwamen wij erachter dat Adelaide nog een heel stuk naar het westen ligt ipv de richting van Sydney op.. Lekker voorbereid ook he :)! Dus wij slaan Canberra over, maar zullen dus nog een stuk van het zuiden van Australie meepakken! Vinden wij niet heel vervelend! verder zijn de plannen tot nu toe niet meer gewijzigd.

De foto's en filmpjes van deze week staan erop, dus enjoy! Laat ons even weten wat je er van vond, we vinden het heerlijk om alle reacties te lezen!

Paps, mams, zusjes: Wij willen deze reis ook nog een keer met jullie doen! Onze droom is uitgekomen om hier te zijn, om deze reis te doen.. Maar dit willen wij ook nog een keer met jullie delen! Er zijn veel te mooie plekken hier, die wij allemaal willen laten zien! Dus begin maar vast met sparen!

Tot over een paar dagen, en een hele dikke kus uit dit prachtige land!

Jut en Jul

1. L Waasdorp:
    28 oktober 2016
    Lieve Jut en Jul, wat een prachtig reisverhaal hebben jullie weer geschreven! Heerlijk om jullie belevenissen te lezen! En je fototoestel doet het toppie Sas! Al die schildpadden geweldig. Ik kijk uit naar jullie volgend reisverhaal, zo leuk om jullie te volgen in dat prachtige land! Liefs en een dikke zoen voor jullie van oma Lizette xxxx
  2. Joke Linzey:
    28 oktober 2016
    Hoihoi. Wat ontzettend leuk om jullie reis te kunnen volgen. En de foto's. Prachtig. Dat jullie genieten is wel te merken. Groetjes. Joke Linzey.
  3. Sissi:
    28 oktober 2016
    Jullie hebben allweer een topweek gehad! Ik ga inderdaad maar een spaarrekening voor 'Down under' openen, zoveel mooie dingen te zien en te doen en dan zijn jullie nog niet eens klaar! XXX
  4. Stèfanie:
    28 oktober 2016
    Wow super zeg meiden!!! Wat een belevenissen en prachtige foto's! Wij kunnen niet wachten! Wij gaan ook aftellen en hopelijk zien wij net zoveel moois als jullie!
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier de komende tijd!!!!
    Groetjes, Stefanie
  5. Rene:
    28 oktober 2016
    Een mooi verhaal met weer mooie gebeurtenissen. Jullie vermaken je prima zo te lezen, geen tijd om je te vervelen! Have fun!
  6. Willem:
    28 oktober 2016
    Wat een prachtreis meiden, ik volg jullie op de voet. Ik ga ook vast sparen . Veel plezier nog. Groetjes Willem
  7. Ron:
    28 oktober 2016
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo goed hebben. Prachtige foto's en wat een mooie vissen bij het snorkelen. Wij moeten inderdaad ook maar die kant op komen :).
    En dadelijk nog even 4 weken naar Maleisië. Wat een leven. Geniet er van lieverds en blijf die leuke verhalen schrijven. XX
  8. Jan rongen:
    Hoi Kanjers,
    Jullie genieten wel zeg!!
    Heerlijk om te lezen dat jullie zoveel mooie en gave momenten beleven. Met de kerst naar Sidney doe maar duur!!!
    Heel veel plezier meiden ,en Sascha ,de groeten van je BROERTJE. xx
  9. Theo en Tony de Graaf:
    29 oktober 2016
    Wat een avonturen beleven jullie, geweldig.
    We kijken iedere keer weer uit naar het volgende verslag.
    Genieten jullie maar lekker hoor.
    Met een beetje geluk komen jullie de koning misschien wel tegen, die is ook in de buurt. Nog veel plezier.
  10. Bep:
    30 oktober 2016
    Lieve Jut en Jul wat een leuk reis verhaal en mooie foto s enleuk dat snorkelen met die schildpadden wat een belevenis geniet er lekker van wereld reizigers..
  11. Daniëlla:
    30 oktober 2016
    Klinkt geweldig wauw. Wat een belevenissen. We kijken uit naar het volgende verhaal. Lieve groet uit Wassenaar en Almere
  12. Gon:
    3 november 2016
    Meisjes het is genieten daar...
  13. Bianca Goedegebuure:
    7 november 2016
    Wat geniet ik van jullie reisverhalen.
    Nou...Wij weten nu wel dat Australië ook op ons lijstje kont hoor!
    Te mooi gewoon.
    Ik liep achter met lezen,want tja......hier moet ook nog gewerkt worden.
    Zag jullie nieuwe verhaal binnen komen dus ga ik nog even door met genieten,lachen,verbazen en soms toch ook even een traan.
    Geniet vooral door meiden!!
    Xxx