Mission beach, Townsville & Magnetic Island

19 oktober 2016 - Airlie Beach, Australië

Hee Dutchies,

Daar zijn we weer. Wow het lijkt wel weken geleden dat we ons laatste blog schreven. We zijn nu alweer een kleine 10 uur van Cairns vandaan. Ondertussen hebben wij alweer een aantal mooie nieuwe plekken bezocht. Mission Beach, Townsville en Magnetic Island. Mission Beach was de plek na Cairns. Mission Beach is totaal het tegenovergestelde van Cairns. Rust, klein hostel en uitzicht op zee. Een leuke plek om bij te komen en te genieten van het strandleven. Bij het hostel hadden we een zwembad, eigenlijk meer een prive zwembad aangezien wij de enige waren die hier gebruikt van maakte. Ons was al door meerdere backpackers vertelt dat de zonsopgang in Mission beach GEWELDIG mooi moet zijn. Dus wij de wekker om 5 uur s`morgens gezet om eerst nog een lekker Grieks yoghurt te eten en daarna door te lopen naar het strand. Maar wat was het koud, vreselijk koud dat we eigenlijk de zonsopgang wilde laten zitten. Maar na elkaar wat moed ingepraat te hebben zijn we toch gegaan en dat ook nog eens in stijl. Van onze hamamdoek een rok gemaakt en daarop pyjamashirt met trui en vest. Beautiful Dutchies! En inderdaad, wat was de zonsopgang mooi. Wel even moeten wachten, zittend op een aangespoelde boomstam op het verlaten strand (blij dat er geen krokodillen en dingo`s rondliepen). Maar wat zijn wij blij dat wij die zonsopgang hebben gezien. Daarna zijn wij lekker terug ons bedje ingekropen en de volgende/zelfde ochtend nog even snel wat boodschapjes gedaan voor ons ontbijtje en nog iets te snacken in de bus. Oja wij zijn daar nog aangevallen door echte Australische mieren. Op weg naar de supermarkt dachten wij de snelste route te pakken door de struiken waar wij met onze slippertjes precies in een mega groot mierennest stapte. En ja je raad het al: gillen, slippers uitgooien en rennen, het leek wel of die beesten overal op ons lichaam zaten. Als we eraan terugdenken krijgen we nog de kriebels. En wat kunnen die dingen gemeen bijten!

Hierna gingen wij door naar Townsville met de Greyhoundbus. Townsville is een klein schattig stadje met een haventje. Waar wij als simpele backpackers gingen overnachten in een 5 sterren resort Rambutan. Een lift wat ons bracht naar de 3e verdieping. Hoe konden wij als backpackers hier nou terechtkomen. Een bar met uitzicht op de haven, een zwembad met zitzakken en loungebanken er omheen. Wat een bofkonten zijn wij dat wij hier heerlijk 4 dagen mochten genieten. De eerste avond op zoek naar de supermarkt kwamen wij 2 nederlanders tegen waarmee we spontaan op het idee kwamen om vlees te halen en te gaan BBQen op het strand. Want ja ook hier waren weer die bbq als in Cairns. en nee wij hebben van de vorige keer niks geleerd, want ook hier kwamen wij weer aan met alleen vlees, Mayonaise, stokbroden en wijn (3 flessen Chardonnay voor 10,-) maar het is gelukt, althans beter dan afgelopen keer. Mayonaise gebruikt als olie en de wijndoppen gebruikt om de hamburgers om te draaien. Na het heerlijke diner de boulevard nog even onveilig gemaakt met een winkelwagentje en daarna weer terug naar ons heerlijke resort waar wij nog een avondduik hebben genomen. Sascha vertelde aan de Nederlanders doodleuk dat Femke elke nacht slaapwandelt en toen besloten ze om die nacht op onze kamer te slapen, aangezien er nog 3 bedden vrij waren. Maar wat een nacht. Femke lag te slapen, niks aan de hand tot zij Sascha hoorde gillen en met deken en al compleet in paniek door de kamer zag rennen. Dit keer was Sascha haar benen aan het strekken tijdens het slaapwandelen. Daarna toch maar met elkaar afgesproken om tegen roommates te vertellen dat wij beide kunnen slaapwandelen.

De dagen daarna werden alleen nog maar gezelliger. Steeds meer Nederlanders kwamen aan in het resort. Veel hebben wij hier niet gedaan, maar wel hebben wij, ja je zal het niet geloven, een berg beklommen met zoveel trappen dat toen wij na 1,5 uur boven waren onze benen trilde en voelde als spaghetti-slierten, maar ook dit was weer de moeite waard een prachtig uitzicht over de stad Townsville en de haven. Ook kregen we toen wij op het topje van de berg zaten om uit te rusten nog een mooie vliegshow van een straaljager kado. op onze ooghoogte loopings, kurkentrekkers en vrijevallen. Super gaaf om te zien.

16 oktober zijn wij vanuit de haven van Townsville overgevaren naar Magnetic Island wat 20 minuten varen is. Heerlijk het gevoel van op een boot zitten en varen naar een klein eilandje. Toen we langs het eiland vaarde richting het haventje zagen wij ons hostel al. Wij dachten ahh lekker dat is dichtbij we hebben geen shuttle nodig dat kunnen we wel lopen. niet dus.... Wat een afstand en wat een dolhof op het eiland, straten die doodlopen en straten die op elkaar lijken. Na 3 kwartier lopen, en niet te vergeten, lopen met een zware backpack, de spierpijn die net verdwenen was van het bergklimmen kregen wij hierdoor wel weer terug. FIJN! maar wij hebben het gered. Ook weer een super mooi hostel met slaaphutjes aan het strand. Hangmatten overal, mooi zwembad en een heerlijk terras. De middag zijn wij gaan uitrusten aan het zwembad en hebben wij na heel veel dagen geen vlees te hebben gegeten een heerlijk vette cheeseburger op. Bij aankomst hadden wij eetbonnen gekregen, 1 voor het avondeten en 1 voor ontbijt. De wc`s en de douches waren op een andere plek dan ons slaaphutje. Maar ach, wij hoeven toch nooit snachts te plassen dus dat zou geen probleem zijn..... En jahoor wie moest er plassen om 3 uur snachts: ofcourse onze slaapwandelaarster Femke. Femke met een zaklampje heel zielig alleen in het donker de wc`s zoeken, want Sascha onze schone slaapster zei ga maar lekker alleen, en draaide zich lekker om.

De volgende dag hebben wij een autotje gehuurd om het eiland te verkennen. Maar wat voor en auto: een echte barbie auto. GEWELDIG! Maar wat was het wennen, stuur aan de rechterkant en aan de linkerkant rijden. Maar na een paar keer spookrijden is het ons gelukt. We  hebben letterlijk samen gereden. Femke achter het stuur en gasgeven en Sascha schakelen. Nog even tussendoor tanken (bijna verkeerde benzine er in gegooid). En daarna vol gas door de bergen doorgereden naar de Forts. We hebben een wandeling van 1,5 uur gemaakt bij de Forts. Een wandelroute waar je gegarandeerd wilde koala`s kan spotten in de bomen. Toen wij onze eerste echte koala gevonden hadden smolt ons hartje. Wat een poepies zijn het. Het waren net knuffels. Na onze lange maar super leuke wandeltocht zijn wij lekker gaan lunchen bij Horsehoebay. Daarna hebben wij een koalatour gedaan. Hier hebben wij een baby krokodil van 5 maanden vast gehad, een Blue- tongued lizard, een slang en een zwarte kakatoe die een zaadje uit onze mond pakte en natuurlijk het aller aller leukste: geknuffeld met een KOALA!!! Na 2 super dagen op het eiland zijn wij in de ochtend weer met de boot teruggegaan naar Townsville. Onderweg zagen wij nog een wilde dolfijn naast boot. Super gaaf! Even nog een middagje gerelaxt bij het resort Rambutan. Bij binnenkomst kregen we meteen een lekker gratis bakkie pleur, want volgens mij zagen wij er wel uit alsof we dat nodig hadden. Terwijl Femke folders aan het bekijken was over skydiven zei ze heel voorzichtig dat zij misschien ook wel uit een vliegtuig wil springen. Dus Sascha meteen naar de receptie en informatie gevraagd. Femke had ongeveer 1 minuut de tijd om te beslissen of ze ook wilde. En ja wij gaan binnenkort (zeggen lekker niet wanneer) echt uit een vliegtuig springen van 6000 ft hoog. En we hebben er zin in!

Wij zijn gisteravond aangekomen in Airlie Beach waar wij 8 nachten blijven. Eerste avond goed begonnen met een avondje stappen met vrienden die we hebben leren kennen in Townsville.

We zitten ondertussen alweer 2 weken Down under. En zijn er inmiddels achter gekomen dat 3 maanden backpacken langs de oostkust van Australie toch iets te lang is. Daarom hebben wij afgelopen week informatie verzameld en besloten om half november tot half december naar Maleisie te gaan. Heeeuj weer een extra land om te zien! Half december komen wij weer terug in Australie. En pakken wij Melbourne en Canberra ook nog even mee. Onze reis lijkt wel steeds mooier te worden.

Maar na deze twee weken beginnen wij toch wel wat dingetjes te missen: Witte boterham met pindakaas, boterham met oude kaas, beschuitbollen met hagelslag, ontbijtkoek, Fries suikerbrood en kogelbiefstuk met kruidenboter. En natuurlijk missen we jullie ook wel een beetje. (geintje)

Wij gaan genieten van ons weekje in Airlie Beach. Nieuwe foto's staan onder het kopje foto's en nieuwe video's staan onder het kopje video's.

Groetjes Jut & Jul

1. Gon:
    19 oktober 2016
    Zeg meiden wat een avontuurlijke reis... Ik vind dit een soort 3 Op Reis van BNN haha.Erg leuk om te lezen Liefs en take care
  2. Rene:
    19 oktober 2016
    Erg leuk weer, om te lezen hoe het jullie als little Dutchies hebben daar Downunder. Een mooi verhaal aangevallen door ....mieren.
  3. Ron:
    19 oktober 2016
    Heerlijk om jullie avonturen te lezen. En skydiven, wouw wat een lef.
    En dan ook nog even Maleisië meepakken. Jullie zijn echt helemaal los haha.
    Geniet er van lieve meiden.

ps. Prachtige foto's
  4. Bep:
    19 oktober 2016
    Lieve jut en jul wat een avonturen hebben jullie weer mee gemaakt zijn erg benieuwd naar het skydive wat jullie gaan doen ..alvast een happy landing ...
  5. Sissi:
    20 oktober 2016
    Te gek allemaal hoor, jullie genieten!! X
  6. Jan rongen:
    20 oktober 2016
    Wat een verhaal weer dames, maar de lucht in en parachute springen is wel erg kikke. Stoere meiden uit holland!!!
  7. Ank en Ab Quartel:
    22 oktober 2016
    Lieve dames van het goeie leven. Wat een leuk reisverhaal weer. Spannend wat jullie allemaal doen zoals skydiven? Wat een ervaringen. En jullie plan naar Maleisie te gaan, een heel andere cultuur, prachtig.!!