Cairns + on the wallaby tour

10 oktober 2016 - Cairns, Australië

G'day mates!

Op 8 oktober was de dag dat wij de eerst tour van onze reis gingen doen: On the Wallaby. En wat voor tour was het.. Het begon 's morgens om 8 uur, wij zouden opgehaald worden bij een ander hostel, bij ons om de hoek. Eventjes later dan gepland kwam het busje aan. Het tourmannetje Lawrence, ook wel Laws, stapte uit en vroeg onze namen en waar we vandaan kwamen. Vanaf dat moment werden wij door iedereen the little dutchies genoemd. Eerste stop was de McDonalds, lekker een smoothie en een bakkie pleur gehaald om weer verder te rijden richting cathedral fig tree. Deze rit duurde ongeveer een uurtje, tijdens deze rit bleef Laws aan een stuk door praten, en praten, en praten, en praten.. Wij weten onderhand alles van Cairns en omgeving. Eenmaal aangekomen bij de cathedral fig tree mochten we om de boom heen lopen, en wij besloten om er in te klimmen. Toen wisten we nog niet dat er boven in de boom allemaal slangennesten zaten. Dit vertelde hij leuk achteraf.. Als wij dat geweten hadden... Vervolgens werden wij bang van elk takje wat wij hoorden vallen, en elke vlieg die op ons kwam. Zelfs het touwtje van onze backpack schrokken wij van. Echte helden!

Next stop: Lake barrine. Een groot meer, wat de aussies de vulkaan noemen. Dit omdat het meer in het midden 65m diep is, en het lijkt op een crater. Femke was er zeker van dat wij naar een echte lava-vulkaan gingen, en was zeer teleurgesteld. Wij liepen verder naar 2 hele grote bomen, wat bleek heel bijzonder te zijn. Maar wij vonden de kip die er liep veeeel interessanter, en zijn met onze go-pro's erachteraan gerend.

Next stop: Lake eacham. Een prachtig helderblauw meer waar wij mochten zwemmen. Wij waren bezig met onze spullen aan de kant te gooien, tot dat wij een bordje zagen met erop: Watch out, Crocodiles! Nou mooi niet dat wij ons laten opeten op onze vierde dag in Australie. Wij hebben een stuk door de bushbush rond het meer gelopen. Onze maag knorde, dus zijn snel teruggelopen naar Laws voor onze heerlijke bbq-lunch. De tafel was mooi gedekt, alle heerlijke hapjes stonden klaar en wij gingen meteen aanvallen. Na deze heerlijke lunch en genieten van het mooie uitzicht over lake eacham ging onze trip door naar de Millaa Millaa waterfall. En wat was dit mooi! Hier wilden wij het water in, tot onze voeten meteen bevroren waren. Het water was ijs en ijskoud, maar Laws heeft ons toch overgehaald om erin te gaan en naar de waterval te zwemmen. Wij als echte bikkels met onze go-pro richting de waterval zwemmen, want ja je kon achter de waterval op de rotsen zitten. Een moeilijke hindernis, tegen de stroming in zwemmen, wind, waterval op je kop, hele gladde rotsen, en dan maar goed zien te filmen met je go-pro. Maar het is ons gelukt! Na veel foto's zijn wij teruggezwommen om een prachtige hairflip foto te laten maken door Laws. Eenmaal bevroren toch maar uit het water gegaan om ons op te laten drogen en op te warmen in het heerlijke zonnetje. Even gekletst met Laws, tot hij vroeg of wij een stukje chocolade wilde. Maaar we mochten maar 1 stukje, anders werden wij vrouwen veel te hyper. En je raad het al, na 4 stukjes chocola waren wij flink hyper. Femke zag opeens een snoertje in het busje liggen, doet deze in haar mobiel en zet de muziek vol op de speakers. Hierdoor mochten wij de dj's van vandaag zijn, en dit waren we zeker! Voorin de bus gaan zitten naast Laws, op de moter (kan gewoon met een handdoek erop).

Next stop: Prachtig uitzicht over het mooie landschap van Cairns. Dit was de plek dat de tour een hele andere wending kreeg. Wij stonden wat te geiten en kou te lijden totdat er een harde knal was, waarop femke riep: Dat is een koala! Sascha zei hierop: nou dan is die nu dood. Wij kijken om, en zien heel veel rook uit het busje komen. Onze eerste gedachte: Onze tas!!! Erheen gerend, zonder te beseffen dat de auto in de brand zou kunnen vliegen. Daar stonden we dan.. Laws die geen automonteur is moest toch echt iemand bellen om het te laten maken. Na 2 carmechanics in de buurt gebeld te hebben, en allebei dronken bleken te zijn, zat het er niet anders in dan dat Laws zelf cardoctor moest spelen. En wij als nurses mochten assisteren. Na een operatie van een uur, konden we het busje voorruit krijgen maar mocht hij eigenlijk geen gas geven. De motorkap zit in dit busje tussen de voorste twee stoelen, waar wij dus zaten. De klep was dicht, handdoek erop, en femke moest haar voeten hierop houden zodat de klep er niet af kon vliegen als hij zou ontploffen. 5 minuten later, inderdaad. Je raad het al, het busje begon weer flink te roken. Niet alleen buiten, maar de rook kwam ook onder femke haar voeten vandaan. Busje aan de kant gezet, in the outback of Australia. Midden in de weilanden tussen de koeien. Laws belde al snel een nieuw busje zodat we verder konden met de tour. Diegene zou er "bijna" zijn. Bijna is in Australie over 1,5 uur. Dus, 1,5 uur later kwam eindelijk het busje. Wat bleek, er was maar plek voor 11 personen. En we waren met 13 personen. Laws kwam de bus in: Little dutchies, you want to stay here? OKAY! Daar stonden we dan weer, met z'n 3en in the middle of nowhere. Muziek weer hard aan, en feesten in de weilanden. Laws had zijn ouders Barb en Stan gebeld. Zij zouden er ook "bijna" zijn. Toen ze eindelijk kwamen gingen Laws en Stan de bus weer maken, en dit keer lukte het gelukkig wel! Door het lange wachten moest Femke heul nodig plassen, maar waar? Je staat in the outback.. Wat doe je dan? gewoon achter de auto van Barb en Stan op je hurken. Toen ik Femke riep dat Laws eraan kwam, antwoordde ze: wacht nog heel even, ik kan niet meer stoppen! Gelukkig werd Laws terug geroepen door deine Papa.

De rit kon weer vervolgd worden. Met z'n 3en in het busje richting de Lodge waar de anderen op ons aan het wachten waren. Ook dit werd weer een feestje in de bus. Muziek weer aan, discolichten aan, vrachtwagenchauffeurs onderweg gek maken en heel hard meezingen. Aangekomen bij de lodge, hadden wij volgens Laws een heerlijk koud Australisch biertje verdiend. Helaas konden wij de andere waterval en de lekkere snacks niet meer doen, dus moesten we terugrijden naar Cairns. Onderweg hadden wij trek in pizza en Laws vertelde ons dat er vlak bij ons hostel een pizzaria zat waar je pizza`s kon halen voor $5. Afgezet bij ons hostel, ontzettend moe, maar nog zoveel trek. Doorgelopen naar de pizzaria met $5,50. Helaas geen succes, pizza`s waren $5,95. No pizza for us. Met een halve garlic bread terug gelopen naar ons hostel om meteen te gaan slapen. Eindelijk een goeie nacht gehad van 12,5 uur. Wat een nacht AGAIN! Slaapwandelen en praten is bij ons normaal. Femke riep ineens dat de persoon hierboven weg moest gaan, en heeft even haar hele backpack leeggehaald en over de hele grond gegooid. Ondertussen riep Sascha dat zij op bomen wilde schrijven. Weer een drukke nacht.

9 Oktober hebben wij dus heerlijk uitgeslapen, en zijn wij rustig aan naar de supermarkt gelopen om eten te halen voor de bbq. Overal staan free bbq plates, dus wij besloten om bbq-lunch zelf te doen. Lekkere kangaroo biefstukjes (goedkoop hier!!), fruitsalade en broodjes gehaald. Nou daar stonden we dan bij de elektische bbq. en dan beseffen dat je geen olie, bestek, spatel en uberhaupt dingen om te bbq waren vergeten. achja moet lukken dachten we. Vleesjes erop en gaan met die banaan, maar helaas geen succes. De bbq plaat werd zwart en de vleesjes kregen we niet omgedraaid. Toen wij opeens een bordje zagen dat je na gebruik van de bbq de plaat zelf schoon moet maken heeft Femke het op een rennen gezet. Daar stond Sascha dan alleen kijkend naar een aangekoekte plaat. Uiteindelijk na veel moeite de plaat schoon gekregen. Tijd om uit te rusten bij de Lagoon na het harde werken. Ons laatste avondje in Cairns hebben wij goed afgesloten met een avondje stappen.

Vandaag verlaten wij de leuke stad Cairns en gaan wij met de Greyhound bus door naar Mission beach. Hier gaan wij weer nieuwe avonturen beleven. Tot over een paar dagen!

Foto's van de tour, mislukte bbq en lagoon staan bij foto's! Vergeet de 2 nieuwe filmpjes ook niet te kijken :)

Groetjes, the little Dutchies.

1. Ron:
    10 oktober 2016
    Mooie avonturen en prachtige foto's meiden. En er is pas amper een week voorbij. Kijk al uit naar het volgende verhaal.
  2. Lenie:
    10 oktober 2016
    wat een schitterend verhaal en mooie foto,s kijk ook net als Ron naar de volgende uit .
  3. Bep:
    10 oktober 2016
    Mooie foto s jullie hebben al veel beleefd in nog geen week..We wachten maar weer op het volgende verhaal
  4. Daniëlla:
    11 oktober 2016
    Wat een gezelligheid en plezier Door naar het volgende avontuur. Zwaai zwaai Mick,Angelina,Jan en Daniëlla
  5. Bianca Goedegebuure:
    11 oktober 2016
    Wat een avonturen!!
    Heerlijk!
    Vooral doorgaan met genieten!!!
  6. Jan rongen:
    18 oktober 2016
    Wat een belevenis meiden. Ben toch wel jaloers op jullie.
    Blijf schrijven en genieten.
    Jan,Mick en de rest