Singapore & Cairns

7 oktober 2016 - Cairns, Australië

Hey dutchies,

daar zijn we weer! 4 oktober begon de reis, met als eerste stop Singapore. Na het heftige afscheid met veel tranen zijn we door de douane gegaan. Alles verliep goed, en stonden binnen no-time bij de gate. Nog even een laatste keer facetimen en een fotootje sturen naar onze ouders. Tijd om onze boardingpass te pakken en het vliegtuig in te gaan. Een vlucht van 12,5 uur. Appeltje eitje dachten we. Lekker veel films kijken, beetje vreten, en af en toe even slapen. Maar helaas, na 4 uur in de lucht konden wij niet meer stilzitten, hadden we geen concentratie meer voor een film en snapten wij ook niks meer van het menu. Aangezien wij begonnen met groenten en een schnitzel. Ja, om half 12 's morgens. Sascha had via de singapore airlines site aangegeven dat zij geen vis wilde. Hierdoor kwamen de stewardessen heel lief als eerste een aparte maaltijd brengen. Hierbij zat ook nog een heerlijk vanille-appelcakeje, wat bij het normale menu niet zat! Wij zaten bommetje vol, toen ze ook nog met een ijsje aankwamen. Naast alle tussendoortjes, broodjes, heul veul pepernoten en maaltijden kwamen ze ook elke 10 minuten langs met water en verse jus. Tijdens elke maaltijd waren wij al de volgende maaltijd aan het uitkiezen. Ik denk dat tijdens deze vlucht zo'n 50 keer is gezegd: "ik heb honger, wanneer krijgen we ontbijt? ik wil die kaasomelet! ahhh ik wil eten. komen ze nou nog?". Na de films Dirty grandpa, The shallows (aanrader!), Bon bini holland, Mothersday, Me before you, Mr Bean, Spongebob en Cake Boss was het om te gaan slapen. Dit was geen succes. Alle mogelijke houdingen in een vliegtuigstoel geprobeerd, maar helaas. Slapen zat er niet in. Toen femke wakker werd en vroeg hoelang zij geslapen had, was dit wel 10 minuten.. Achja, dan maar spelletjes via ons schermpje tegen elkaar spelen. Racen, biljarten, pacman en battleship. Hierna besloten om toch nog even proberen te slapen. Wanneer wij éindelijk de goede houding hadden om even te tukken, gingen de lichten aan en was het tijd voor ontbijt! Eindelijk onze kaasomelet met spinazie, en niet te vergeten: een bakkie pleur om wakker te blijven. Want ja, we hoefden hierna nog maar een uurtje.

Na de 12,5 uur in de lucht kwamen we aan op Changi Airport, Singapore. Het eerste wat wij hier deden: tanden poetsen en met een frisse adem een rondje airport doen. Om 6 uur in de ochtend kwamen wij aan, en om 7 uur ging de desk open voor een tour door singapore. Wij hadden de zomerse warmte gemist, dus gingen even naar de sunflower garden op het dak. De warmte kwam ons tegemoet: 30°C. Na de inschrijving voor de tour nog even een rondje gelopen, en om half 9 gingen wij met een groep door de immigration naar buiten voor een tour van 2,5 uur door Singapore. Yvonne was onze gids. Een klein schattig kroepoekje, enorm lief en grappig. Maar de tour: wat wás dit gaaf. Allereerst zijn wij gestopt bij het Merlion. Dit is een standbeeld met het hoofd van een leeuw, en de romp van een vis. Dit is het symbool voor Singapore. Vroeger heette de stad Singa-pura, wat staat voor leeuwen-stad. Singa-pura begon als een klein vissersdorp, vandaar half leeuw half vis. Hierna reden wij door naar Malay Heritage Centre, een cultureel museum in het centrum van Singapore. Na deze stops zijn we nog door Chinatown en Little India gereden. Onderweg kwamen we nog langs Singapore Flyer, een van de grootste reuzenrad van de wereld.

Na 2,5 uur tour weer terug naar het vliegveld. Wij vielen bijna in slaap, dus zijn opzoek gegaan naar een slaapplek, maar eerst: eten! Wij hadden wel trek in een lekkere vette hamburger, dus zijn naar de McDonalds gegaan. Onze bestelling meegenomen naar the sunflower garden, en met prachtig uitzicht onze patatjes en hamburgers opgegeten. Want, op een volle maag kan je beter slapen. Maar ook dit was niet het geval. De bioscoop was te luidruchtig, loungestoelen waren bezet en geen andere slaapplek was te vinden. Dus dan kom je met rare ideeën, oftewel: backpackers-ideeën. Slapen in een game-ruimte, op de grond, onder je handdoek. Nee, ook dit was geen succes. Na een uur zaten wij met een brakke kop met wallen tot de grond elkaar aan te staren: wat nu? Tijd voor de vlindertuin!

Na nog heel veel rondjes op het vliegveld, en alle bezienswaardigheden meer dan 1x te hebben gezien, was het tijd voor het avondeten. Aangezien we in Azië zijn, hoort daar aziatisch eten bij. Beef noodles eten met stokjes. En je raad het al, ook dit was geen succes. Eten met stokjes is toch moeilijker dan het lijkt, maar ook belangrijk; het eten moet je smaken. Na 2 happen gegeten te hebben, en misselijk te worden, hebben wij bij de 7-eleven een zak chips gehaald, en hebben deze opgegeten terwijl wij een voetmassage kregen.

Na nog wat uurtjes wachten in de loungestoelen vertrokken wij om 1.40u richting Cairns (Australië). Deze vlucht duurde bijna 7 uur, dus zijn wij in die uurtjes wachten op het vliegveld alvast gaan bedenken wat het menu zou zijn, en welke film we wilden kijken (Finding Dory!!). Eenmaal in het vliegtuig kwamen wij er al snel achter dat er geen menukaart was, en geen schermpjes.. Dus waren wij verplicht om na 30 uur wakker te zijn, toch te moeten slapen. Deze vlucht hebben wij af en toe even een wegzakkertje gehad, maar slapen kan je dit niet echt noemen.

Donderdag 6 oktober om 10.30u Australische tijd kwamen wij aan in Cairns. Vol met zenuwen voor de douane liepen wij het vliegtuig uit. Even ons paspoort laten zien, drugshond heeft nog even aan ons gesnuffeld, en binnen een paar minuten stonden wij buiten bij de bushalte. Helaas, na een half uur kwamen wij erachter dat dit de verkeerde bushalte was, en wij nog "even" naar de andere kant van de luchthaven moesten. Na een uur kwam onze taxi/bus eindelijk, om ons te brengen naar ons hostel: The Jack Backpackers. Bij de check-in moesten wij betalen met creditcard. Maar raad het of niet, allebei onze pincode vergeten.. Op een of andere manier toch weten te betalen, en al snel lagen wij op onze 2-persoonskamertje om even een powernap te doen. Femke is ondertussen nog even wezen slaapwandelen, want die moest even de benen strekken haha. Na 4 uur werden wij wakker, volledig gedesorienteerd om ons heen te kijken, om later te beseffen dat je echt in Australie zit. Maar helemaal beseffen doen wij nog steeds niet. Eindelijk kunnen douchen, want wij stonken best wel na 2 dagen niet douchen.

In de avond even boodschapjes gedaan, rondje door Cairns gelopen langs de haven en de lagoon, om vervolgens richting Peterpans te gaan. Dit is een verzamelplaats voor backpackers, en een travelstore. Vanuit Peterpans is op donderdagavond een georganiseerde avond in The Woolshed, een van de vele clubs in Cairns. Hier kregen wij een vip-arrangement. Eigen lounge in de club, gratis bier, pizza en patat, en omdat wij vrouwen zijn, kregen we ook nog is een kaartje om 5 champagne-cocktails te halen. En dit allemaal GRATIS!! Om 4 uur besloten toch maar naar het hostel terug te gaan, na een super avondje.

Vanmorgen om 7 uur werden wij alweer wakker, lang leve de jetlag. Femke bedacht zich ineens of zij uberhaupt wel haar lenzen uit had gedaan, Sascha was opzoek naar een flesje water, en na 20 keer ons hoofd stoten aan het (stapel)bed zijn wij toch nog even blijven liggen. Om 10.45 werden wij gewekt door de housekeeping, maar die hebben wij weer weggestuurd. Besloten er toch maar uit te gaan om lekker te douchen en weer even Cairns in te gaan. Vandaag doen wij een dagje niks, en gaan wij een trip plannen voor morgen: Waterfalls & Rainforest Wildlife Tour.

Tot over een paar dagen! Onder het kopje Foto's staan foto's :) Enjoyyyyyy

G'day mate!

Dikke kus uit Cairns, van Jut en Jul.

1. Rene:
    7 oktober 2016
    Een geweldig verhaal, geniet maar goed meiden and have fun. Dikke knuffel.
  2. Ron:
    7 oktober 2016
    Leuk om jullie avonturen te lezen. Nu langzaam in het ritme komen en genieten van het mooie Australie. Heel veel plezier.
  3. Sissi:
    7 oktober 2016
    De eerste 3 dagen zijn al een vakantie op zich! Leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben meegemaakt! X
  4. Bianca Goedegebuure:
    7 oktober 2016
    Wat een heerlijk reisverhaal!
    Heb m hier voorgelezen thuis en we hebben er hartelijk om gelachen!
    Heb het je gezegd Femke.......het vliegen naar je verre bestemming is de grootste klus!
    Ben heel benieuwd naar jullie volgende avontuur!
    Geniet ze!

Liefs Bianca Goedegebuure
  5. Kiet:
    7 oktober 2016
    Leuk meiden!!! Geniet leuk dat wij ook meegenieten..... xxxxxx
  6. Ank en Ab Quartel:
    7 oktober 2016
    Wat fijn dat jullie eerste dagen zo leuk begonnen.lekker enthousiast over de dag in Singapore. Even de jet-lag wegwerken en verder genieten! Lieve gr. Ank en ab
  7. Gon:
    7 oktober 2016
    Mooi verhaal, meisjes... leuk om te lezen
  8. Jan rongen:
    7 oktober 2016
    Al heel wat meegemaakt dames. wat een start zeg. Toch ook wel erg gaaf. geniet er van. Leuk verslag. ga jullie volgen lieverds.
    Jan Mick en Daniella
  9. Daniëlla:
    7 oktober 2016
    Hoi meiden..wat een avontuur. Top om te lezen en mee te genieten van jullie reis. Lieve groet en knuf vanuit Wassenaar en Almere